14 lutego 2024
Poszukujemy odpowiedzialnego Instruktora Pływania, który będzie dbał o bezpieczeństwo i rozwój umiejętności pływackich naszych klientów, zapewniając najwyższy poziom usług. Dołącz do wyjątkowego zespołu naszego ekskluzywnego obiektu z basenem, strefą saun,
Obiekt z ekskluzywnym basenem, strefą saun, gabinetami relaksu oferującymi masaże oraz nowoczesną salą treningową poszukuje wykwalifikowanego Masażysty, który dołączy do naszego zespołu i będzie świadczył usługi na najwyższym poziomie, dostosowane
Poszukujemy odpowiedzialnego Ratownika, który będzie dbał o bezpieczeństwo gości  oraz reagował w sytuacjach awaryjnych, zapewniając najwyższy poziom usług. Dołącz do wyjątkowego zespołu naszego ekskluzywnego obiektu z basenem, strefą saun, gabinetami
Poszukujemy zaangażowanego Trenera Personalnego, który będzie odpowiedzialny za proces wdrażania nowych klubowiczów, prowadzenie indywidualnych sesji treningowych oraz spersonalizowanych zajęć w małych grupach naszym ekskluzywnym obiekcie z basenem, strefą saun, gabinetami

7 sposobów na utrzymanie klienta klubu fitness

Wysoki wskaźnik retencji jest jednym z czynników sukcesu klubu fitness. Najlepsze kluby tracą maksymalnie 3% swoich klientów miesięcznie. Jak tego dokonać? Poznaj 7 sprawdzonych sposobów na utrzymanie klienta klubu fitness.

 

 

Dlaczego klienci rezygnują?

 

Utrata motywacji. Co w takiej sytuacji słyszysz najczęściej? „Nie mam czasu na treningi!”. Czas nie jest prawdziwym powodem rezygnacji. Klient rezygnuje, ponieważ cel już nie jest ważny, zapomniał, dlaczego trenuje albo znalazł inny sposób na zaspokojenie danej potrzeby.

 

Rozczarowanie. Rzeczywistość nijak się ma do oczekiwań klienta, złożonych przez Ciebie obietnic, więc najczęściej odchodzi od konkurencji. Mówisz: „Zrezygnował, ponieważ w innym klubie jest taniej”. Pieniądze, podobnie jak czas, nigdy nie są bezpośrednią, właściwą obiekcją i przyczyną odejścia. Klient uważa, że jest za drogo, ponieważ nie czuje wartości, jaką próbowałeś mu dostarczyć za pomocą swojej usługi. Nie widzi różnicy, więc po co ma przepłacać?

 

 

W jaki sposób w takim razie utrzymać klienta?

 

Wprowadź program lojalnościowy. Skuteczność takiego programu w motywowaniu klientów do treningów zależy od jego projektu, wartości oferowanych nagród oraz sposobu komunikacji i promocji. Jeśli program jest dobrze zaprojektowany i stanowi wartość dodaną dla klientów, może on rzeczywiście zwiększyć zaangażowanie w treningi i lojalność wobec danego klubu fitness. Program lojalnościowy stanowi jednak motywator zewnętrzny, który może być mniej skuteczny w porównaniu z motywacją wewnętrzną klienta. Motywacja wewnętrzna, oparta na osobistych wartościach, celach i przekonaniach, jest bardziej trwała i skuteczna w długoterminowym zaangażowaniu. Aby wzbudzić u klienta motywację wewnętrzną, istotne jest tworzenie środowiska, które wspiera rozwój osobisty i realizację indywidualnych celów. A to osiągniesz dzięki zastosowaniu się do poniższych punktów.

 

Twórz nawyki. Pomagaj klientom w zdefiniowaniu ich celów treningowych i wspieraj ich w realizacji tych celów. Personalizacja treningów i wsparcie w postępie może zwiększyć zaangażowanie. Kluczowe jest sprawienie, by podejmowanie aktywności stało się nawykiem, codzienną rutyną. Zastanów się, w jaki sposób możesz na to wpłynąć. „Onboardingiem” klienta, który ułatwi mu wejście w nasz świat? Możliwością ustalenia stałego harmonogramu treningów, śledzenia postępów i przypominaniem o celu?

 

Pozwalanie na autonomię: Zadbaj o to, by klienci mieli poczucie kontroli i możliwość podejmowania decyzji zgodnie z własnymi preferencjami i potrzebami. Dostarczanie opcji i elastyczności w planach treningowych może zwiększyć poczucie odpowiedzialności i zaangażowania.

 

Oferuj wsparcie i zadbaj o pozytywne środowisko: Buduj wspierającą atmosferę, w której klienci czują się docenieni i motywowani do osiągania sukcesów. Trenerzy i personel klubu powinni być dostępni do udzielania pomocy i wsparcia. Zadbaj, by takie wspierające środowisko stworzyć również online.

 

Podkreślaj korzyści zdrowotnych: Edukuj klientów na temat korzyści wynikających z regularnych treningów, nie tylko pod względem fizycznym, ale również psychicznym. Zrozumienie, jak trening wpływa na samopoczucie i jakość życia, może zwiększyć motywację do regularnych treningów.

 

Wywiązuj się z obietnic. Oferujesz „opiekę trenerską”? Co to dokładnie znaczy dla Ciebie, a w jaki sposób tą deklarację rozumie klient? Czy zdajesz sobie sprawę, że obietnicą jest również wszystko, co zamieszczasz w komunikatach marketingowych? Czy ta idealna sylwetka z plakatu jest osiągalna? Czy klubowicze są tak samo uśmiechnięci, zadowoleni jak ci ze zdjęcia i ćwiczą w czystym, świetnie wyposażonym klubie? Nie zachęcam Cię, by posty na Facebooku zawierały informacje: „Istnieje prawdopodobieństwo, że schudniesz i zazwyczaj jest u nas posprzątane”. Zachęcam Cię do tego, by zadbać o każdy najdrobniejszy element składający się na doświadczenia klienta. Niech będą lepsze, niż złożone przez Ciebie obietnice.

 

Zarządzaj reklamacjami i opiniami: Bądź otwarty na opinie klientów i szybko reaguj na ich potrzeby oraz uwagi. Skuteczne rozwiązywanie problemów i uczciwa reakcja na reklamacje buduje zaufanie i pokazuje, że klient jest dla Ciebie ważny.

 

Powodzenia!

FIT MB MAŁGORZATA BURDZIEŁOWSKA z siedzibą w Smolcu, przy ul. Łąkowej 6 (55-080 Smolec), NIP: 7542603738, REGON: 021803168. Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć jest zabronione. Obowiązek informacyjny przed połączeniem zgód na przetwarzanie danych: polityka prywatności >>  |  polityka cookies >>. Realizacja: Plutowski.pl

Odwiedź moje

social media

Zapraszam do kontaktu

Moje doświadczenie,

Twój zysk i bezpieczeństwo inwestycji!

 

Skorzystaj z mojego doświadczenia i ekspertyzy, aby zwiększyć efektywność działania swojego klubu oraz osiągnąć wyższy poziom satysfakcji klientów.

 

Skontaktuj się już dziś, aby rozpocząć współpracę oraz przekształcić swoje marzenia o świetnie prosperującym klubie fitness w rzeczywistość!

Napisz do mnie na adres:

malgorzata@burdzielowska.pl

+48 508 193 788

Pon. - Pt. 8:00 - 16:00